Még Senna is fojtogatta
Michael Schumacher hosszú karrierje alatt nem csak a legsikeresebb, de a legellentmondásosabb Forma-1-es versenyző is lett. A pályán és a pályán kívül is szinte évente keveredett összetűzésekbe a rivális pilótákkal, illetve versenybírákkal.
1992
Az egyik teszten Schumacher bevágott az akkor világbajnok Senna elé, akinek csak satufékkel sikerült elkerülnie az ütközést.
Senna a boxban dühösen rontott Schumachernek, majd torkonragadta, és csak a mcLarenes szerelők közbelépésének köszönhető, hogy nem fajult tovább az affér. Schumacher ennek ellenére viccesen fogta fel a dolgot, a jelenetet végignéző újságíróknak azt mondta: "Senna csak meg akarta masszírozni a nyakamat".
1994
1994-ben nem csak Schumacher, de az egész Benetton-csapat a vádaskodások célpontja lett, miután a rivális istállók azzal gyanúsították meg a Benetton csapatfőnökét, a Schumacher mentoraként is ismert Flavio Briatorét, hogy a tiltás ellenére kipörgésgátlóval felszerelt kocsikat indít a versenyeken.
Mind Briatore, mind Schumacher tagadta a vádakat, a szakemberek ennek ellenére azóta is valószínűnek tartják, hogy volt valami ügyeskedés a kocsik körül, de a FIA (Nemzetközi Autós Szövetség), nem merte kizárni az olasz csapatot.
Az összesküvés-elmélet megalapozottságát támasztja alá, hogy nem sokkal később Schumachert (kvázi "revansként)" szokatlanul kemény, két versenyre szóló eltiltással sújtották, miután Silverstone-ban - szintén Briatore utasítására - nem engedelmeskedett a kiállásra felszólító fekete zászlós figyelmeztetésnek, melyet Hill felvezető körbeli megelőzéséért kapott..
 |
Az 1994-es vb-t eldöntő ütközés, amikor Schumacher nekiment Hillnek | Másfél hónappal később, a Belga futam után is diszkvalifikálták, mert a kocsiján a fenéklemez néhány milliméterrel vékonyabb volt a megengedettnél.
A vb-címről döntő Ausztrál Nagydíjon utolsó lehetőségeként - miután lecsúszott a pályáról és megrongálta a Benetton kerékfelfüggesztését - ráhúzta a kormányt az őt előzni próbáló Hillre, mert az könnyedén elment volna mellette.
Ütközés és kettős kiesés lett a vége, valamint az első vb-cím, mivel a német egypontos előnnyel érkezett az utolsó versenyre.
1995
A szezon nyitóversenyén, Brazíliában Schumacher győzött, de a leintés után nem sokkal kizárták, mert az ő, illetve a második Coulthard kocsijából vett benzin szabálytalannak bizonyult a futam utáni ellenőrzéskor.
Alig telt el viszont néhány nap, és az FIA - jogosan - arra hivatkozva, hogy a pilótáknak semmi közük ahhoz, mit töltenek a szerelők a kocsiba, Schumacheréknek visszaadta a pontokat, a csapatoknak viszont nem.
Bár 1995-ben simán világbajnok lett, egy-két ütközés azért becsúszott, de ezúttal nem ő volt a hibás. Ismét Hill próbálta megelőzni a német versenyzőt, először Silverstone-ban, majd Monzában, de mindkétszer a kavicságyban kötöttek ki.
1997
 |
1997-ben így próbálta meg Schumacher kilökni Villeneuve-öt | Egy meglepőn nyugodt, de tulajdonképpen esélytelen idény (1996) után Schumacher az 1994-essel megegyező szituációban - utolsó futam, egypontos előny -, Jerezben Villeneuve-re húzta rá a kormányt. Ekkor viszont csak ő esett ki, és bár kizárták az azévi pontversenyből, más büntetést nem kapott.
1998
A Brit Nagydíjon tízmásodperces "stop and go" büntetéssel sújtották, amire igen egyedi módon az utolsó körben állt ki, ám még mielőtt megkezdte volna a büntetés letöltését, a boxutcában(!) áthaladt a célvonalon, és megnyerte a versenyt.
A pályán Hakkinen nyert, a McLaren tiltakozott is, de az ellenőrök meghagyták Schumachernek a győzelmet.
Még ugyanabban az évben, augusztus végén egy, a Senna-konfliktushoz hasonló eset következett.
Schumacher Spában, szakadó esőben le akarta körözni David Coulthardot, de az előzés helyett hátulról belerohant.
Az ütközés után a háromkerekű kocsijával a boxba hajtott, kiugrott belőle, és azonnal a McLaren-boxba rohant, ahol ököllel rontott Coulthardnak. Ismét a McLaren-szerelők léptek közbe és akadályozták meg a verekedést.
Mint később kiderült, Schumacher azt gondolta, a skót pilóta direkt lefékezett előtte, hogy segítsen mcLarenes csapattársának, a szintén a vb-címért hajtó Hakkinennek. Természetesen Coulthardnak esze ágában sem volt ilyesmi, Schumacher egyszerűen figyelmetlenül előzött.
1999
Egy emlékezetes versenye 1999-ben is akadt Schumachernek, annak ellenére, hogy a fél szezont kihagyta a lábtörése miatt.
Visszatérésekor, Malajziában elsőként jött el a rajttól, maga elé engedte a vb-esélyes márkatársát, Irvine-t, majd feltartotta az egész mezőnyt, hogy az ír egérutat nyerjen. Ezt viszont nagyon ügyesen és szabályosan tette, így a kisebb futam utáni tiltakozás az ellenfelek részéről inkább csak sopánkodás, semmint indokolt támadás volt.
Irvine, illetve a Ferrari kettős győzelmét ennek ellenére megóvta a McLaren, mondván, a vörös autók oldalsó légterelői a megengedettnél nagyobbak voltak.
Az ellenőrök le is mérték az alkatrészeket, és miután azok tényleg szabálytalannak bizonyultak, Irvine-t és Schumachert is diszkvalifikálták.
A Ferrari persze fellebbezett, és csodák csodája, a másfél héttel későbbi tárgyaláson a légterelők már megfeleltek a reguláknak: a ferrarisok visszakapták a pontjaikat, melyekkel az év végén az istálló megnyerte a konstruktőrök világbajnokságát.
2001
2000-ben Schumacher viszonylag nyugodt körülmények között nyerte meg a világbajnokságot, majd újra egy kisebb Coulthard-balhé következett. Magny-Cours-ban a skót versenyző előzni akarta Schumachert, aki aggresszíven védte a pozícióját. A mcLarenes végül el tudott menni a Ferrari mellett, és miközben előzött, a középső ujját mutatta a németnek.
2002
 |
Tekintse meg képeinket! | A legnagyobb fölénnyel megnyert vb évében, 2002-ben történt az egész Forma-1-et megrázó, azóta már hírhedtté vált Schumacher-előzés.
Barrichello Ausztriában, a másik Ferrariban végig vezetett a versenyben, de a csapat utasítására a célegyenesben lassított le, és engedte maga elé Schumachert.
Az istállóvezetők próbálták magyarázni a döntés jogosságát, a szurkolókat viszont a félrebeszélés nem győzte meg, már a helyszínen kifütyülték Schumachert, aki leszállt a dobogó tetejéről és inkább Barrichellót küldte oda maga helyett.
Az eset miatt az FIA egymillió dollárra büntette a Ferrarit, ám a hivatalos indoklás szerint nem a befutó manipulálása miatt, hanem azért, mert Schumacher az eredményhirdetésnél megsértette a protokollszabályokat.
De ezzel még nem volt vége a Ferrari célegyenesbeli előzgetéseinek. Néhány hónappal később Schumacher, hogy visszadja Barrichellónak a győzelmet, Indianapolisban az utolsó métereken engedte előre csapattársát.
A legmeghökkentőbb azonban a német sztár futam utáni nyilatkozata volt: "azt akartam, hogy holtversenyben érjünk célba".
Nehéz elképzelni, de valószínűleg tényleg ez volt Schumacher célja, hiszen Barrichello végül néhány ezredmásodperces különbséggel győzött, minden idők legkisebb különbségű befutóját produkálva.
2003
A 2003-as szezonban a Ferrarinak nem volt akkora fölénye, hogy effajta show-műsorral "szórakoztassa" a közönséget, de Schumachernek így is volt két necces pillanata.
A nürburgringi Európa GP-n Montoya akarta megelőzni a belső íven , amikor a ferraris megpróbálta becsukni előtte az ajtót. Schumacher terve balul sült el, ő csúszott ki és esett jónéhány hellyel hátrébb.
A német becsületére legyen mondva, hogy egy pillanatig sem hibáztatta Montoyát, inkább mosolyogva mondta, "versenybaleset volt".
Legutóbbi győzelmekor, Indianapolisban a sárga zászlós tiltás ellenére az első kanyar előtt előzte meg Olivier Panist, büntetést viszont nem kapott.
Schumacher azt mondta, még a tiltott-zóna előtt ment el a francia mellett, ami valószínűleg igaz is, ám a sárga-lobógó első számú utasítását, "lassíts", biztosan megszegte.
A versenybírák szerint persze nem, Panis nyilatkozatát viszont érdemes meghallgatni az esettel kapcsolatban.
"Az első kanyar előtt lengették a sárga zászlót, lassítottam, és teljesen nyugodt voltam, hogy Schumachernek is ezt kell tennie, így nem előzhet meg. Erre a következő pillanatban azt láttam, hogy elhúz mellettem. Nem lassított, szerintem meg kellett volna büntetni" - mondta a leintés után a francia. |