uefa01
uefa01
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Hány az óra?
 
És hány a nap?
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Melyik csapat fog nyerni idén?
Melyik csapat nyer 2007-ben?

Ferrari
Renault
McLaren
Toyota
Honda
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Istállók

Ferrari

Renault

McLaren-Mercedes

 
Életrajz

Négyévesen már gokartozott, 22 évesen nyerte első versenyét, 1995-ben minden idők legfiatalabb kétszeres F-1-bajnoka lett, vasárnap pedig ő lehet az egyetlen hatszoros Forma-1-világbajnok.

Mindössze négy éves volt Michael Schumacher, amikor édesapja, Rolf az első gokartot fabrikálta neki, egy kiselejtezett motorbicikli alkatrészeit felhasználva.

Gokart, foci vagy judo?

A jármű első köreit a kerpeni kartpályán tette meg, ahol a papa gondnok volt, a mama pedig büfés. Természetesen a szülők csak fiuk szórakoztatására szánták a négykerekűt, de hamar világossá vált, Michaelnek különleges tehetsége van a vezetéshez, így a papa öszerakta neki "minden idők legolcsóbb" gokartját.

A tákolmánnyal a csupán hatéves Michael megnyerte a klubbajnokságot, melyen a kerpeni gokartklub tagjai indulhattak. Schumacher volt a legfiatalabb, a legkisebb, neki volt a leggyengébb gépe, mégis ő nyert.

A gokartozáshoz viszont pénz kellett, ebben viszont nem bővelkedett a család. A srác képességei persze hamar feltüntek egy tehetősebb üzletembernek, Jürgen Dilknek, aki tízéves korától kezdve támogatta Schumachert: komolyabb gépet vett neki, valamint állta a versenyeztetésének költségeit. Mindössze Michael győzelmi trófeáit, serlegeit kérte cserébe a segítségért.

Az évek előrehaladtával Herr Dilknek egész szép kollekciója gyűlt össze, hiszen védence általában győzött. Az első valóban rangos, hivatalos versenyén 12 évesen indult Schumacher, de a részvételhez egy kis trükkre is szükség volt. Németországban 14 éven aluliak nem kaphattak gokart-jogosítványt, ezért Schuamcheréknek a szomszédos Luxemburg kart-szövetségéhez kellett fordulniuk, amelytől már két évvel korábban hozzájuthattak a versenyzési engedélyhez.

Schumacher gokart-sikereit a nyolcvanas évek közepén aratta, 1984 és 87 között Németországban és Európában mindent megnyert, amit csak lehetett, mindössze a világbajnokságon nem sikerült a dobogó tetejére állnia.

A versenyzés mellett persze Michael Schumacher is járt iskolába - kedvenc tárgyai a matematika és az angol voltak -, valamint szabadidejében futball- és judo-edzésre ment, amely sportokban szintén nagyon tehetségesnek tartották.

A versenyzés ugyanolyan hobbi volt számára, mint például a foci, a szakközépiskola után egy helyi autószervízbe került gyakorlatra, ahol megismerte a gépeket belülről is. Technikai ismereteket szerzett, amelyek karrierjében mindig a segítségére voltak.

Willi Weber

A gokartból kiöregedvén Dilknek köszönhetően 1988-ban elindulhatott az első együléses autós sorozatában, a Formula Königben: tíz futamból kilencet megnyert, egyen másodikként futott be, így simán bajnok lett az év végén.

Emellett rajthoz állt az európai Forma-Ford-bajnokságban is, ahol már találkozott egy jövőbeni Forma-1-béli riválisával, Mika Salóval.

Egy évvel később Schumacher kategóriát váltott, a német Forma-3-ba került, köszönhetően egy Willi Weber nevű csapattulajdonosnak.

A Schumacher-családnak 650 ezer márkát kellett volna összeszednie a fiú indulásához, ami lehetetlen lett volna, ha nem segít Weber.

A WTS istálló főnöke kifizette az F-3-as részvételhez szükséges pénzt, és megkötötte élete szerződését: Michael Schumacher menedzsere lett, fizetségképp pedig védence majdani bevételeinek húsz százalékát kérte.

A Forma-3-ban Schumacher természetesen sikeres volt, de végül szintén egy jövőbeni kollégája, Karl Wendlinger egy ponttal megelőzte az összetettben, így ő - gyakorlatilag holtversenyben - második lett Heinz-Harald Frentzennel együtt.

Találkozás Hakkinennel

1990-ben viszont már nem akadt nála jobb Forma-3-as pilóta Németországban, a fent említett két társával együtt pedig a Mercedes Junior-csapatába is bekerült, és a C-csoportos sportkocsi világbajnokságon indulhatott.

Ezek már igazi versenyautók voltak, 700 lőerővel, közel 400 kilométer/órás végsebességgel, ami sokat lendített Schumacher vezetői képességein.

Emellett részt vett a macaói F-3-as versenyen is, amely a kategória presztízsfutama mind a mai napig: megnyerte, mivel az ő kocsijának csak a hátsó szárnya tört le, amikor az utolsó körben összeütközött Mika Hakkinennel. (A finn gépével nem lehetett továbbmenni.)

Az 1991-es szezont szintén a C-csoportos vb-n kezdte, de azév augusztusában megkapta élete lehetőségét: a Forma-1-es Jordan-Ford csapat egyik állandó pilótája, Bertrand Gachot börtönbe került, mert gázsprével lefújt egy taxisofőrt, így Schumacher beugorhatott a helyére.

Szenzációs beugrás

Szinte hihetetlen, de Schumacher csak a Belga Nagydíj előtti kedden vezetett először F-1-es autót, a Jordant, és a versenyhétvége első, pénteki napján ment végig először a spái pályán, de ennek ellenére az időmérőn a hetedik helyre került.

A futamon már nem volt szerencséje, a Jordan kupplungja néhányszáz méter után tönkre ment, de Schumacherért azonnal versengeni kezdtek az istállók.

Magának akarta őt Eddie Jordan, de kivetette rá a hálóját a Benetton főnöke, Flavio Briatore is, és végül - Willi Weber tanácsára - Schumacher az utóbbi ajánlatát fogadta el.

Monzától kezdve az olasz istálló színeiben versenyzett, és már az első benettonos futamán pontot szerzett, ötödik lett.

Az első F-1-es győzelem

Az 1992-es idény jól kezdődött, Schumacher már a második futamon dobogóra állhatott, és még jobban folytatódott, hiszen Belgiumban - épp egy évvel bemutatkozása után - az első nagydíjgyőzelmét is megszerezte.

A félig esős, félig száraz versenyen az akkoriban szinte verhetetlen Williams-Mansell duót sikerült legyőznie, kis szerencsével.

A remek helyezéseknek köszönhetően az összetett pontversenyben is nagyon magasra jutott, a két williamses, Mansell és Patrese mögött a harmadik lett. Mindezt az első teljes Forma-1-es szezonjában.

Amilyen jó volt az első, olyan nehezen alakult a második szezon. A Benetton 1993-ban kissé visszaesett, technikai problémák miatt Schumacher rengeteg versenyt nem fejezett be, de egy győzelmet - Portugália - azért így is sikerült megkaparintania.

Egy évvel később Ayrton Senna a legyőzhetetlennek hitt Williams-Renault-ba ült át, és mindenki már előre odaadta volna neki a világbajnoki címet.

Zűrös világbajnokság

Csak hogy Schumacher, egy jóval gyengébb V8-as Ford motorral, ám egy remekül megtervezett - Rory Byrne rajzolta meg - kasztnival már a legelső futamon, Brazíliában, Senna otthonában legyőzte a háromszoros bajnokot.

A német a sikerét a második, Japánban rendezett versenyen is megismételte, és mivel Senna ott is kiesett, húszpontos előnnyel érkezett Európába.

Imolában viszont minden megváltozott, Ratzenberger az edzésen, Senna pedig a versenyen szenvedett halálos balesetet. Schumacher nyert, de később karrierje legszomorúbb napjának nevezte 1994. május 1-ét.

A Forma-1 egy legendát, Schumacher pedig egyetlen igazi ellenfelét veszítette el. A brazil csapattársa, Damon Hill viszont fölvette a kesztyűt, veszélyes riválissá küzdötte fel magát.

Schumachert hátráltatta az angliai kizárása, melyet azért kapott, mert a felvezető kör alatt megelőzte Hillt, valamint a kétversenyes eltiltás, amivel pedig azért sújtották, mert az ominózus versenyen nem vette figyelembe a fekete, kiállásra felszólító zászlót.

Ehhez jött még a belgiumi diszkvalifikáció, amikor a Benetton-Ford fenéklemeze néhány milliméterrel vékonyabb volt a megengedettnél a leintés után.

Mivel Hill a német nélkül rendezett futamokat megnyerte, végül a mindent eldöntő, ausztráliai viadalra csak egy pont előnnyel érkezett Schumacher. Ott pedig a 36. körben lefutott a pályáról, megrongálta a Benetton-Ford jobb hátsó kerékfelfüggesztését, ám amikor Hill megelőzte volna, becsukta a kaput az angol előtt.

A Williams továbbment ugyan, de Schumacher szerencséjére annak is elgörbült az egyik - bal első - felfüggesztése, így Hillnek is ki kellett állnia.

Az egy pont előny megmaradt, Schumacher világbajnok lett, de együtt kellett élnie a "csak azért nyert, mert kilökte az ellenfelét" bélyeggel is.

Fölényes győzelem, majd a Ferrari

1995-ben viszont nem kellett magyarázkodnia: már a Renault-motoros Benettonnal kilencszer győzött, és simán megnyerte a világbajnokságot, 26 évesen minden idők legfiatalabb kétszeres világbajnoka lett.

A szezon ennek ellenére nem maradt konfliktusoktól mentes, Hill-lel kétszer is összeütköztek, egyszer Silverstone-ban, egyszer Monzában, de ezúttal mindkét alkalommal inkább az angolt lehetett okolni a karambolokért.

Az idény végén váltott, a Benettont elhagyta, és szezononkénti 30 millió dolláros fizetésért a Ferrarihoz szerződött. Azt mondta, nem is a pénz, inkább a kihívás, a gyengélkedő márka újraélesztése motiválta.

A kihívást meg is kapta, a biztos, hiszen sokkal nehezebbnek bizonyult a Ferrari-küldetés, mint azt először gondolta.

1996-ban a kocsi csak néhány pályán volt versenyképes. Barcelonában például egyáltalán nem, de a szakadó esőben Schumacher élete egyik legjobb versenyét futotta, és győzött.

Az évad vége felé pedig úgy tűnt, összeáll a kép, a német győzött Spában és Monzában is. Ez utóbbi azelőtt 1988-ban sikerült utoljára Ferrari-pilótának, így az olasz közönség öröme elképesztő volt.

A világbajnokságba a technikai malőrök miatt - egyszer el sem tudott indulni - viszont nem szólhatott bele, a pontversenyben harmadik lett a két williamses, Hill és Villeneuve mögött.

A legnagyobb hiba

Egy év múlva már világbajnoki reményekkel kezdte a szezont, és egészen az utolsó futamig úgy is tűnt, meg lesz a Ferrari 1979 óta hiányzó vb-elsősége.

Jerezbe Schumacher egypontos előnnyel érkezett Villeneuvvel szemben, viszont az 55. körben, amikor a kanadai meg akarta előzni őt, hogy átvegye a vezetést, a ferraris ráhúzta a kormányt, és összeütköztek.

Schumacher kicsúszott a kavicságyba, Villeneuve viszont tovább ment, harmadik lett és világbajnok.

A németet ellenben kizárták az azévi pontversenyből, minden eredményét törölték és eltiltással fenyegették meg. Utóbbiból végül semmi nem lett, és a statisztikákba a mai napig beszámítják az abban az évben szerzett pontjait is, így valójában nem is büntették meg.

Ő maga viszont - nyilatkozata szerint - megbánta tettét, néhány évvel később karrierje mélypontjának nevezte a jerezi ütközést, amit legszívesebben kitörölne az életéből.

Ismét vereség

1998 újra vb-címmel kecsegtetett, de volt egy csapat, egy autó és egy pilóta, aki ismét jobb volt Schumachernél: Mika Hakkinent és a McLaren-Mercedest nem tudta megverni a ferraris. És ami még fájóbb, újra az utolsó futamon veszített, ezúttal Japánban.

Ráadásul leginkább magát okolhatta, hiszen a felvezető kör előtt lefullasztotta a Ferrarit, így csak az utolsó kockáról indulhatott. Utána ugyan egészen a harmadik helyig jött előre, élete egyik legjobb vezetését produkálta, olyan jót, hogy a Goodyear gumik egyszerűen nem bírták a tempóját: defektet kapott és kiesett.

A Ferrari az 1999-es szezonra minden addiginál jobban készült, és úgy látszott, Schumacher végre győzelemre viszi a Ferrarit.

Lábtörés és visszatérés

Lassan lendült formába, de Monacóban lesöpörte ellenfeleit, majd háromfutamos győzelmi sorozatnál tartott, amikor Silverstone-ban súlyos balesetet szenvedett: a Hangar-egyenes végén nem tudott befordulni, frontálisan a gumifalba ütközött és eltörte a lábát.

Hosszú rehabilitációs program után a Ferrari kényszerítésére - a pontversenyben a másik ferraris, Irvine esélyes volt a vb-címre, de Schumacher nem akart belőle világbajnokot csinálni - csak az utolsó két futamra tért vissza.

Bármennyire is ellenére volt, Irvine-nal megnyerette a Maláj GP-t, de az ír kocsijába nem ülhetett át, így Japánban újra Hakkinen nyert, és ismét világelső lett.

Csak a győzelem elfogadható

A Ferraritól és Schumachertől a közvélemény 2000-ben már mindenképpen vb-győzelmet várt, a nyomás szinte elviselhetetlenné vált.

Három győzelemmel kezdte a szezont, de az év közepén gondjai akadtak, tömegbalesetbe keveredett, és a Ferrari is gyengélkedett egy ideig, így Hakkinen újra közel került hozzá.

A döntő pillanatok Monzában, majd Indianapolisban következtek: Schumacher mindkétszer nyert, de a nyomást jellemzi, hogy Olaszországban elsírta magát a futam utáni sajtótájékoztatón, hogy végre valahogy kiadja magából a feszültséget.

Japánba, az utolsó előtti futamra így jelentős pontelőnnyel érkezett, és mivel ott is nyert, világbajnok lett. A Ferrari-küldetés öt év után elérte célját.

Könnyed ismétlés és rekorddöntés

A mérnökök és Schumacher 2001-re megalkották minden idők egyik legjobb F-1-es kocsiját, az F2001-est, amellyel Schumacher lemosta az ellenfeleit, és már Magyarországon, négy futammal a befejezés előtt megnyerte a negyedik vb-címét is.

Valószínűleg senki nem gondolta, hogy azt a teljesítményt még lehet fokozni, de mint kiderült, nem is volt olyan nagy szám a 2002-eshez képest: a Ferrari a 17 futamból 15-öt, Schumacher 11-et nyert meg, mindenféle rekordot megdöntött, és már Franciaországban, hat versennyel a vb-zárása előtt világbajnok lett.

Ekkor már az ötödik vb-címét szerezte, mellyel beállította Juan Manuel Fangio ötvenes években teljesített rekordját.

Gumigondok után feltámadás

A rajongók 2003-ban az egy évvel korábbi sikerek ismétlését várták, de a fölény elmaradt. Schumacher gyengén kezdte a szezont, majd annak közepén három hónapon át képtelen volt nyerni, Magyarországon - leginkább a Bridgestone-gumik hibája miatt - még le is körözték.

Monzában viszont feltámadt, nyert, majd Indianapolisban, két héttel később a leszakadó esőnek köszönhetően újra a dobogó tetejére állhatott, és mivel riválisai hibáztak, egy futammal a világbajnokság vége előtt kilencpontos előnyt szerzett.

A záróversenyen, Japánban így mindössze egy pontra lesz szüksége ahhoz, hogy minden idők első hatszoros Forma-1-es világbajnoka legyen

 
Chateljetek! De ne káromkodjatok!
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Linkek
 
Schumacher
 
Szavazzatok!
Ki lesz 2007 világbajnoka?

Felipe Massa
Kimi Raikkonnen
Fernando Alonso
Jenson Button
Giancarlo Fisichella
Rubens Barichelllo
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Hányan voltunk?
Indulás: 2006-05-30
 
Világbajnokság 2006
 

Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!