Mizujs? : Brawn emlkei Schumacherrl |
Brawn emlkei Schumacherrl
2006.06.01. 15:21
A Ferrari technikai igazgatja, Ross Brawn – egy ves megszaktssal (1996) – gyakorlatilag Forma-1-es plyafutsa kezdettl egytt dolgozik Michael Schumacherrel. Kapcsolatuk az vek sorn munkakapcsolatbl barti viszonny fejldtt. Brawn a Guardian cm brit lapnak nyilatkozva gy emlkszik vissza tallkozsuk krlmnyeire: „Mr jval azeltt tudtam Michaelrl, hogy a Forma-1-be rkezett volna. Akkor tallkoztam vele, amikor a sportaut vilgbajnoksgban versenyeztnk 1989-90-ben s n a Jaguar csapattal voltam a C-csoportban.”
„Amirt jl ismertk az volt, hogy a Mercedes egyik C-csoportos autjt vezette Karl Wendlingerrel s Heinz-Harald Frentzennel. Michael annyival gyorsabb volt a tbbieknl, hogy mi hlsak voltunk a Mercedesnek azrt, hogy demokratikusan kezelte a dolgokat, mert ha n lettem volna a csapatfnkk, akkor csak t versenyeztettem volna llandan. A msik kett tbb zemanyagot hasznlt el s lassabb volt, mint .”
Brawn s Schumacher 1991-ben lettek kzvetlen kollgk, amikor - egy a Jordannl eltlttt versenyhtvge utn - Schumacher joncknt a Benettonhoz kerlt. A stratga Brawnt lenygzte, hogy a nmet versenyz mr fiatalon milyen kreatv gondolkod volt az aut volnja mgtt, s erre legjobb pldaknt Schumacher els futamgyzelmt, az 1992-es Belga Nagydjat hozza fel.
„1992-ben a Belga Nagydjon a csapattrsa, Martin Brundle mgtt haladt egy vizes, de szrad plyn, amikor beszlt rdin a boxba, hogy Martin gumijai nagyon rossz llapotban vannak s ezrt (Schumacher) be szeretne jnni kerkcserre. Majdnem volt az els versenyz, aki bejtt a kerkcserre, gy nem volt referencink ms kridikrl. Michael tkletesen idztette, kiment, nyert egy krt mindenki ellen s ez volt az els gyzelme.” – emlkszik vissza Brawn.
A msik tulajdonsg, amit Brawn nagyra rtkel Schumacherben az munkabrsa s munkamorlja: „Forma-1-es plyafutsa kezdettl fogva Michael mindig nagyon intenzv s koncentrlt volt. A munkamorlja mr akkor is olyan volt mint ma – valsznleg mindig az utols versenyz, aki elhagyja a plyt jszaka. Ez neknk fekdt, mert azok a srcok, akikkel akkor dolgoztunk a Benettonnl s akikkel ma dolgozunk a Ferrarinl, mindig ott akartak maradni ks jszakig s dolgozni az autn. gy amikor egy versenyz ennyire a rendelkezskre ll, akkor az risi elny.”
Schumacher plyafutsban szmos vitatott eset volt mr, a legelsk a sorban taln az 1994-es Benetton elleni vdak, amikor azzal gyanstottk a csapatot, hogy tiltott kiprgsgtlt hasznl. Brawn ma is azt mondja, hogy a Benettonban semmilyen tiltott elektronika nem volt.
„Amikor elmagyarztunk mindent Michaelnek s rjtt, hogy semmi rosszat nem csinltunk teljesen mellnk llt.” – mondta a brit szakember – „s az az rdekes, hogy azok kzl, akik elhagytk az akkori csapatot soha senki nem mondta utlag, hogy ’csaltak’. Senki. Azt hiszem ez mindent elmond.”
|